Direktlänk till inlägg 23 april 2013

Biverkning....

Av Jessica - 23 april 2013 21:35

Idag har jag varit på läkarbesök igen, de är ju tur man är rik... Eller??!

Läkaren skrev ut antidepresiv medicin jag tog 1 tablett igår håller på att dö av huvudvärk och illamående. Men de va mycket vanliga biverkningar sade han. Sen har han skickat iväg remiss för gastoskopi de här med min magverk verkar vara ett mysterium, han sa att han förstod att jag börjar bli deprimerad och han blev nästan det av att läsa min journal. Han vill absolut inte att jag träffar någon annan läkare han vill sköta detta nu, bokade in ett möte med mig trots att han inte har tid.

1000 läkarbesök och ingen har gjort ett skit. Om en vecka ska jag öka dosen med antidepp då det inte va bra att börja hårt. Sen ska jag få prata med kurator för att gå in i djupet på den ångest jag tydligen utan min vetskap har fått.  Hoppas verkligen att det blir bättre nu. Denna läkaren har jag verkligen fått bra kontakt med och han verkar ta tag i saker och ting. Han klämde på min mage och bröt på sin tyska med huvudet på sne... Du är svälld och hård, jag tycker verkligen synd om dig. Jag ser hur du lider av detta.


Han förstår mig, äntligen säger jag.. :D (JAG FÅR ÄTA GLUTEN OCH MEJERIPRODUKTER IGEN)


Jag fick fortsatt sjukskrivning och är sjukskriven tills jag ska åka på resa till Turkiet vilket han va jätte glad över att jag skulle. Jag behöver det sa han. Men jag saknar jobbet himla mycket! Vill dit och skratta med mina älskade kollegor.


Aja nu är de dags att krypa ner under filten i soffan och läsa en bok. Håller tummarna att huvudvärken/illamåendet från helvetet släpper...


  

 
 
Ingen bild

AFA Försäkring

24 april 2013 09:23

Hej!
Mitt namn är Fredrik och jag jobbar med uppsökande kundtjänst för AFA Försäkring och såg att du skriver att är sjukskriven. Jag vill berätta att du kan omfattas av en sjukförsäkring utan att veta om det, om du har jobbat på en arbetsplats som har kollektivavtal. Vi arbetar för att ingen skall missa den ersättning de har rätt till, därför kontaktar vi dig här.
Om du har frågor om oss eller om vår försäkring är du välkommen att kontakta oss på Kundcenter på telefonnummer 0771-88 00 99 mellan 8-17 på vardagar, eller via www.facebook.com/afaforsakring så kan vi hjälpa dig vidare. Du kan också anmäla din sjukskrivning direkt via vår hemsida.



Här kan du läsa mer om vår sjukförsäkring: www.afaforsakring.se/sjukforsakring



Vill du veta mer om uppsökande kundtjänst och hur vi hittade dig kan du läsa om det här:
www.afaforsakring.se/uppsokande_kundtjanst



Vänliga hälsningar
Fredrik
AFA Försäkring




http://www.afaforsakring.se

Jessica

24 april 2013 10:51

Jag vet inte om jag jobba på företag som har kollektiv avtal men jag ska absolut ringa er för att höra mer.
Tack.

Mvh
Jessica

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jessica - 30 april 2013 01:46

Nu ska ni få göra ett studiebesök i skallen på mig men först ska jag köra lite allmänt svammel..   Igår(söndag), i stort sett hela dagen utan smärtor utan speciella tankar bara va bortom mig själv, andades och mådde bra med fint sällskap. De va e...

Av Jessica - 20 april 2013 17:05

Helt fucking jävla otroligt. Imorse när jag vaknade hade jag 0% smärta. Kickade igång dagen med kaffe och soyayogurt samt en cykeltur ner till stan för att fika med Jessica, käkade en tonfisksallad med nöje och dagen fortsatte fortfarande smärtfi. Va...

Av Jessica - 16 april 2013 01:44

Nu är det bokat och klart, fy så skönt det ska bli att komma iväg och bara vara borta ett tag. Komma iväg och njuta med gott sällskap och strandliv. Kommer ju inte direkt vantrivas på detta hotell. Jag och Fröken Zottele       (Bilderna är frå...

Av Jessica - 5 april 2013 03:06

Nu är det slut på att må dåligt, jag får tydligen aldrig komma till psykolog för att reda ut varför jag mår dåligt. Jag tror att allt kan ha med problemen i magen att göra. Jag kan inte äta utan att få smärtor, ja kan inte sova trots sömntabletter, j...

Av Jessica - 4 april 2013 00:46

Idag har dagen varit fantastisk. Åkte bussen till jobbet med teorier och tankar på livet, tankat på varför bestämdes de att vinter skulle heta vinter samt varför det heter tak.. Alltså tankar på ordets ursprung, sen så klev en man på bussen med r...

Ovido - Quiz & Flashcards