Alla inlägg under juni 2011

Av Jessica - 29 juni 2011 04:04

Under hela midsommar jobbade jag men nog har jag hunnit meden del ändå.. 


Började midsommarafton med att äta god mat och efterrätt med familjen, sen körde min snälla mamma mig till bollnäs. 

På väg mot bollnäs vart jag himla sugen på att skåla så då gjorde jag det. 

SKÅL!!! 

Sen va det jobb och vi hade bestämmt med arbetsteamet att vi skulle fixa lite mat tillsammans och fira lite vi med.

   

De blev en himla god kyckling ris curry gryta ala Märta. och till efterrätt fick vi varmhallontårta och äkta vaniljglas.. Såå himla gott va det.


Jobbade klart natten och eftersom att det inte fanns några bussar som gick mellan bollnäs och bergvik under helgerna som passade så fick jag sova hos lina och pelle.. 

När jag kom hem till dom så hade lina redan förvarnat mig om att pelle somnat vid datorn.. Han va ju så himla söt.. så jag kunde inte låta bli att ta kort.. :)

   

Men han hade faktiskt inte så farligt ont i ryggen dagen efter som man lätt kan tro..


På lördagen drog jag med mig Lina (Gravido) ner på staden och käkade innan jag började jobbet det blev en calzonekebab på City.. Himla gott..

Sen vandrade vi vidare mot mitt jobb och där stannade jag för att utöva ännu ett arbetspass..

 

Jag trivs väldigt bra på mitt jobb! Underbara arbetskamrater är grunden till en bra arbetsplats. :)

Som vanligt är ett arbetspass 21.00-07-00 så jag jobbade dessa timmar även lördags natten. hehe

På söndagen när jag vaknade blev det i vanlig ordning hos Lina frukost.. Vilket jag gillar... 


Smörgåsrån är ju himla underskattat men ack så gott. 

Senare på dagen blev det middag på Strandresturangen med min familj och Lina.. 

           


Självklart va ju väldigt söta Eddy med. :)


Efter middagen så tog jag och lina en promenad till statoil där vi köpte lite kaffe och hade lite mys picknick, efter den tog vi svängen förbi min lägenhet och tjuvkikade lite. På väg mot lina möter vi världens jobbigaste backe.. 

   

   Meen vi klarade av den med. hehe

Sen blev de lite mys med magen medans lina virkade på filten.. 

   Efter det drog jag till jobbet igen... Sista natten innan ledigt i 2 nätter. 

Jobba, jobba, jobba... 

Slutade i vanlig ordning klockan 07. :)

Kom hem till familjen Lina och Pelle. Pelle drog till jobbet så jag dog i hans säng i stället för soffan.. Medans jag sov stal lina alla mina kläder och tvättade dom.. :D

Galet underbar tjej den där Gravido.. =)


Måndagen:

Hemma hela dagen med soffhäng och pizza. 


Tisdagen:

Vakna tidigt ringde runt lite i hopp om att få kolla på lägenheten men icke sa nicke de gick inte.. :( Får mäta och dona när jag flyttat in i stället. 

Fika på stan med ett gäng o hängda brudar (dock har jag ingen bild på JessicaS och mig)



  Jag och Gravido tog en sväng förbi biblioteket för att låna en bok, den första boken jag tittade på 

   Falköping 

  Efter detta blev det springa och leta gravido skor och det va minsann en tuff match.. Inget som passade.. :(

Vi promenerade och trodde vi skulle dö innan vi kom till ica för att handla lite matigt och gottigt vilket resulterade i att vi hade grymt ont i fötterna och va helt svälld så vi besätmde oss för att spionera på mina blivande grannar.. 

           

Den där gravido kan konster hon.. hehe

Min blivande lägenhet från utsidan

   

dom första 2 bilderna är på porten. Visst är väl balkongen söööt!

När väl fötterna fått vila lite gav vi oss iväg på promenad hem till Gravido igen.. Mastodonkbacken va om möjligt jobbigare en varmdag som denna.. 


 

  MEN ja klarade det även idag.. :)

Sen tog jag bussen hem och nu sitter jag här, grymt trött och sovnödig


 

i väntan på bussen......

        

Så här fin natur finns det mellan Bollnäs och Bergvik 22:45 på kvällen.. 

Man bara älskért!


Nu är det natt på riktigt för mig.. när jag vaknar väntar en hel del samtal och viktiga ordningar samt packning mig.. Efter det ska jag jobba också.. Tuffdag kräver sömn.. 

Godnatt mina små troll eller Godmorgon på er menade jag ju! ;P


  

Av Jessica - 29 juni 2011 03:39

Ibland måste man ju verkligen ta sig en funderare... 

De allra konstigaste saker kan hända... Speciellt när man minst anar det.. 

kl va ca 2 på natten och jag va himla sugen på en kopp med 

(extra varm choklad) Bilden hittade jag på Google..

Gick in i köket och gjorde iordning en kopp och när jag tittade ut genomfönstret stog där en kille i 20års åldern iförd endast



(Bilden är hittad på Google)

Jag blev galet rädd likaså han.. Men va gjorde han utanför vårat köksfönster i kalsonger??? Dessutom klockan 2 på natten när de bara va 16.1grader ute.. 


Ja bor ju fan i skogen.. 

   Ja eller nästan i varjefall, de finns ett fåtal hus och ganska mycket vatten.. 


Hjärtat har äntligen lugnat sig en aning.. 


  

Av Jessica - 24 juni 2011 03:53

En helt ledig torsdag i mitt liv kan bli hur som helst. :)

Eftersom att jag jobbar natt nu mer försöker jag att inte bryta mönstret med sömnen vilket kan vara väldigt svårt när man vill uträtta massor med saker. 

Ca 03.45 lade jag mig mellan onsdag och torsdag, fastnade i min tantsnuskbok som var så otroligt spännande så jag inte kunde lägga ifrån mig den, läste och läste och skrattade och grät och kände mig tillslut nöjd men då va det ju bara 2 kapitel kvar så jag läste ut dom med. klockan va då 06.25 och jag som skulle upp tidigt.. Ställde klockan och kände mig inte ett dugg trött men kurade ihop mig som en boll kramade om min tiger och tvingade mig till sömn.. Tog kortare tid än jag trott. 

Sov som en bebis och vaknade inte ett dugg utvilad kl 09.27 Hopp och skutt och morgonsysslor så som borsta tänder och klä på sig sen va det dags att ge mig ut till bussen som avgick 10.46. 

Väl framme i söderhamns city 40min innan mamma och syster skulle komma för lunch så tyckte jag att jag kunde gå in hos optikern vilket resulterade i att jag införskaffade nya linser till ett mycket bra pris pga av att de förra gått sönder.. 

Ytterligare 20 min kvar tills dom skulle komma så jag strosade omkring som en nerdränkt kattunge på stadens gator.. (De verkligen regnade massa massa) 

Oj hoppsan va såg ja där... 

köp 3 betala för 2

Tyckte dom skulle passa i min nagellackslåda..

   

En samling av nästan alla mina vackra nagellack. (Mitt rosa, lila och mitt uvlack är borta)


Sen blev det lunch åt så jag hade alldeles ont i magen.. Gott va det..

Efter det släppte mamma och syster (stor) av mig på staden igen och jag letade upp syster (liten) för att tvinga henne spendera lite kaffe drickande med mig på Waynes...

Caffe Latte med vitchokladsmak (Smarrigt)

   

Klockan for i väg och blev närmare 14 då min kära mamma skulle sluta jobbet för dagen, innan den hann bli det tyckte min lillasyster att hon skulle överge mig ett slag så jag fick ensamt vandra vidare men då hittade jag en gammal vän som jag inte sett på himla många år.. Slog mig ner med henne och surrade ett tag sen kom mamma.. 

Vi for hem till mormor drack lite kaffe och bestämde oss för att än en gång fara in till söderhamn (dock bara till E-center) 

Där blev det shopping runda på coop, öb och dollarstore. 

Hittade lite fynd till lägenheten.. 

Kommer bli jätte bra med mina rosa gardiner.. :)

Såg även en rosa rund ryamatta som skulle vara vacker i mitt kök men den kostade för mycket för min plånbok. 


Köpte också en mikrovågsugn till billigt pris. 

Men de va ju inte allt... 

Lite gotta måste man ju få unna sig med när man ska jobba en hel helg. tihi


Sen vidare hemåt igen förbi morfars och brors gravar med buketter av liljor, så himla vackra.. Hem till Mormor packade ur bilen och hällde upp lite kaffe då jag plötsligt kom på att hon har ju en....

 

MASSAGESTOL! 

Satte mig ett slag i den och njöt till 1000!

   

Himlans skönt med massage. men de blir skakiga bilder.. :P


Sen hem en snabbsväng lastade ur bilen och vidare för mer äventyr, jag klev av i grannbyn för att umgås lite med moster och kusiner. Mysigt värre.

Käkade mat med Yvette och sedan lekte jag med världens charmtroll Freja, hur gullig som helst den lille gullungen (kusinbarn 2år)

Kaffe och småprat till 23tiden, himla skönt att ha släkten nära. (mycket skratt blir det)

Efter det kom min mamma och hämtade mig igen hon hade varit ute på biljackt till 0% lycka.. Tydligt att det är mycket rost på bilarna men inte på bilderna eller beskrivningen i annonsen...(klåpare)


Aja nu är jag väl hemma igen och har skrivit en ganska utförlig beskrivning på hur en ledig dag kan se ut för mig.


ca 18 timmar har jag varit vaken nu och jag känner mig inte ett dugg trött, men jag antar det går över så fort jag lägger huvudet på kudden..

Hoppas för gudarna att jag inte har tråkat ut er för mycket.


Nu följer mig 3 nätter på jobb sammanlagt 30tim. Tjoho det bästa som finns! 

TREVLIG MIDSOMMAR PÅ ER!


Saknar Berra, Carro, Martina, SANNA, CalleF, Davina och så klart Sara med magen   

Önskar dom en extra trevlig helg!


 


   

Av Jessica - 23 juni 2011 02:45

Inatt är jag ledig likaså i morgon natt. Jag har så mycket tid nu så jag vet inte ritkigt vad jag ska göra med den, bara väntar och väntar tills jag får min lgh, å nu är det tamigtusan inte lång tid kvar. Tjoho


Så här kan en natt på jobbet se ut... 

     

Jag vilar lite, tofflorna står brevid, kaffe, korsord och tantsnusk mellan springet. 

Man får inte glömma att äta så det gör vi mest hela tiden.. :)

(Berra jag håller tummarna att jag inte hamnat i träsket..)

(Man kan tro att vi inte jobbar men de gör vi, springer en hel del faktiskt)

Ordnar upp mitt träskande med en solig tröttgladbild iförd den bästaste tröjan i garderoben.. 


  Bilden är tagen i väntan på buss nr 2 hemåt efter en nattsjobb.. Solen lyser som oftast och jag är lycklig jag fick med mig solbrillorna för första gången! :) De blir som ljust utan dom så man får alldeles ont i huvet och då kan de vara lätt att blunda men risken med detta kan medföra att man hamnar på villovägar och i värstaste fall vaknar man upp i Edsbyn eller söderhamn och då har man kommit för långt, de är ju inte direkt vad man vill.. 



Näää upp tidigt för att fara till stan och luncha med mor och syster så nu skall fröken filur krypa ner i sängen! 


Bjuder er på vad jag lyssnat på i natt! Blir bra nog sugen på ett gäng braköl... 

NATTSING!! 

  

Av Jessica - 20 juni 2011 05:02

Jag ska sova men tänkte skriva ett supersnabbt inlägg i bloggen eftersom att jag inte skrivit på ett tag nu! 


Förra veckan fick jag svar på en lägenhet.. Äntligen ska jag få eget boende igen.. TJOHOO STORT MEGA STORT jubel.. 


Flyttar in redan den 1juli kommer bli skoj, mycket nytt som ska inhandlas och det ska bli mycket roligt att återse mina älskade prylar.. :)


Söndagen vaknade ja lite lagom bakis, sov en sväng till på soffan sen kaffe med Gravido och skåning.. <3

Åkte senaste bussen hem och myste till film i soffan.. Då kan man se ut så här... 



(Berra förlåt mig att mjukisbyxan övertagit en del av mitt vett)


Nu blir det Hallå sängen trevligt att ses igen efter en natt på annan ort.. 

Godmorgon till er andra! NATT för fröken Persson... 


Jenny har himla massa bus för sig.. En film så spännande att man bara vill ha mer.. 

x-rated version på gång.. Här hittar ni hennes blogg




So long!!! 

  














Av Jessica - 15 juni 2011 04:03

Att öva på att vara vaken när man i princip går i sömnen under en hel dag kanske inte är det bästa, jag börjar sjunga på konstiga låtar och ser gula prickar överallt just nu.. 

Galet värre, i kanske undrar varför jag pinar mig att vara vaken men det är för att jag ska kunna sova så länge jag bara kan för att sedan i morgon 21.00 kliva på mitt första nattpass... Vore ju himla dumt att somna första dagen på nattpassen.. :P


Idag har jag mest jobbat och jobbat, räknat och donat med pengar och insett att jag ska skriva upp mig ett par dagar till för att kanske få in lite extra jobb. Man kan ju inte jobba för lite som arbetslös... :P 
Jag har ju så mycket planer och så ja vill ska ske och till dom behöver jag pengar..

Den första planen är att köpa en ny säng och eftersom att pengarna inte har kommit in har jag en himla massa skulder till mina älskade vänner som ställt upp och lånat ut. Men snart borde det komma in lite pengar på mitt konto med. Himla skönt ska det bli..


Jag har fundilering på att börja läsa socialpsykologi på distans, eller ska man kanske läsa till undersköterska? 

Ja något kanske man borde läsa.. 

Konsthistoria är ju annars intressant...

Eller varför inte journalistik... 

Socionomutbildning är ju något jag tänkt på länge.. 

Mycket tankar och funderingar.. Men livet är ju inte slut ännu (Hoppas jag)


Kollade genom lite bilder från förr som fanns på mammas dator och se va roligt jag hittade en gammal bild på mig och fröken gravido på tranan

Bilden är tagen den 11juni 2008.. 


Nä nu är klockan 04.17 och jag orkar inte sitta vid datorn mer, så nu ska jag lägga mig i sängen och fortsätta öva på att vara vaken med min tantsnusk bok där åtrån till det motsatta könet är så stor att de räcker till alla andra med. Hualigen vilka snuskisar som ligger med varandra hela tiden. Dom kallar det Passion ja vill kalla det porr.. ;P


Övningssteg nr 1 slutfört.. Nästa kommer inom kort... SÄNGEN HERE I COME! 

Godnatt/Godmorgon! 

  

Av Jessica - 14 juni 2011 01:07

I Lördags va jag på stranden med ett härligt gäng brudar, en underbart varm dag med mycket sol och ståhej.. 

(min fobi fick jag öva mig på och tro mig hjärtat stannade många gånger.)

Jenny hade sin kamera med och jag älskar att leka paparazzi dock fick jenny till bilden som va absolut mest lik en sådan bild.. 

Eller va tycker ni???

   

Det va några fler bilder jenny tog på mig...

Här kommer några av bilderna jag tog på henne.. 

    

       

Jag har snott varenda bild i från hennes blogg... 

Dock inte den svartvita den stal jag i från hennes Facebook.. tihi..  Man kanske borde investera i en kamera och fortsätta ta massa bilder då jag finner ett himla stort nöje med det.. 


Nu är det dags för mig att krypa ner i sängen då jag inte sovit sen sist och de va himla massa timmar sedan... ca 40timmar utan sömn känns i kropp, själ, ögon och reaktionsförmåga.. 

Har jag stavat fel eller något annat så va det meningen.. 

(JÄVLA solexem JA KLIAR SÖNDER.... ghaaaaa!)

Sooo long

  


Av Jessica - 8 juni 2011 01:27





En annan del av mig, det sägs att en bild säger mer än 1000 ord så jag antar att mina ord försvinner ganska snabbt med dessa bilder. 


                                                                                       


Jag bryr mig inte om vad andra tycker och tänker om mig.. När jag själv kollade igenom alla galenbilder på mig insåg jag hur mycket jag älskar mig själv, hur dann jag är och hur jag kan bjuda på mig själv utan att skämmas. 

Folk kan snacka skit om mig det rör mig inte i ryggen jag är ju fantastiko.. :)

Lögner är något jag verkligen har kommit förbi, jag har ljugit och det sårade hemskt så då insåg jag va dumt det är.. ÄRLIGHET varar längst. 

Ljug för mig och du är borta. 


Flytten från Falköping har gjort mig hmmm ett ord mmmm... jaa just de... Vuxen.... eller nååå..? 

Jag är inte ute och festar, ja jobbar och gör jag inte det läser jag tantsnusk böcker och dricker kaffe... 

Flytten har medfört en hel del förändringar och uppoffringar... Jag har förlorat mycket och samtidigt vunnit tillbaka min egen tillit till mig själv. Jag är på mycket god väg att må super, dock är det en bit kvar. 

Vad många inte vet är inget jag talar om men allt är jättebra här uppe men jag saknar Falköping enormt vissa dagar mer än andra. 


Men snart är det väl DAGS att bjuda på lite mer Jessica här uppe snart! :)

Eller???

Man får ju som aldrig nog. mohahahaha


Nu ska jag sova ledig dag i morgon, då börjar vi galenskapen med att försöka framkalla en hjärtinfarkt på grannen som aldrig tycks snickra klart... 


Gnatt

  

Ovido - Quiz & Flashcards