Alla inlägg under juni 2012

Av Jessica - 28 juni 2012 11:13

Hej å hopp!

Eftersom att pengarna känns mycket avlägsna på annat just nu har jag valt att utbilda mig för ett nytt jobb, va första kvällen  igår och jag tyckte det kändes helt ok. Ska träna på att räkna lite bättre..


 

men hur svårt kan de va? 1,2,3,4,5,6,7,8,9,10,11,12,13,14,15,16,17,18,19,20
,21... För mycket!!!


de va ju inte svårt!


hehe


Va sägs om en dagens låt....

(många fina och goda minnen! <3) btw också en av de bästa filmerna jag vet! tihi


  


Av Jessica - 27 juni 2012 15:13

Ringde vårdcentralen för att boka tid då magen inte är hundra efter operationen, jag blev hänvisad till kirurg och ortopedmottagningen. Dom har telefon tid i dag mellan 13-15. började ringa kl 13 endast telefonsvarare..... fortsatte att ringa kanske var tioende samtal tutade det upptaget så jag hade hoppet kvar..... kl 14 hade ja börjat ledsna, ringde 1177 för råd, samma lika där som på hälscentralen -> hänvisad till kirurgmottagningen.... kl blev 15 och ja har totalt spenderat 50kr på att lyssna på samma jävla idiotiska telefonsvarare.......


å vart fan ska jag få hjälp då? Börjar ana att när ja får kontakt med Kirurgmottagningen hänvisar dom mig till hälsocentalen å så blir allt bara en jävla rund ond cirkel å ja får fortsätta med mitt magknip å mina täta toalett besök....


SKIT SYSTEM VÅRDEN HAR!!!!!


Nä ja är inte bitter.


Fick kassa pengar från Sjukpenningen igår med så allt känns verkligen på topp när ja måste ha mindre en 1mån lön på 2 mån.... de räcker nog fan inte ens till nudlar.


Så i kväll ska jag följa med och kolla hur de går till att jobba vid blackjack bord sen blir de jobba arslet av mig så jag kan ta mig till wacken....

100% och förhoppningsvis några mer pass. Sen har ja skickat in CV till diverse olika jobb kanske kan få något extrapengar ska in om ja så ska DÖ på kuppen. Vägrar hamna efter med räkningar och dyrligt bara för att ja varit sjukskriven, hade ju äntligen fått rullians på skiten nu är ja tillbaka på ruta-3 igen.


Å nää ja är fortfarande inte bitter. bara jävligt less på hmmmm ja ALLT!!!


sist men inte minst under 60kg, kan inte äta och ALLA kläder sitter som en påse skit

till råga på allt har ja säkert fått fula ärr på min fina mage.. återstår att se i morgon då jag ska ta stygnen.. hua!



Så helt enkelt en riktig jävla

 

till allt!!!


Tjopp tjopp!

  


Av Jessica - 5 juni 2012 22:45

Tänkte när jag ändå kommer i håg det skriva några rader. Ni får verkligen ursäkta mina typiing fel men jag är inte riktigt överens med skrivbordet.

Gallan jävlas med mig titt som tätt Bara bara längtar... Nedräkningen till operationsdagen har hållit på ett tag men nu är det bara 9 dagar kvar.


Många utav mina vänner har haft nedräkning till Swedenrock ett bra tag men det fanns ingen möjlighet för mig att åka. Hade gärna gjort det men pegar och galljäveln satte stopp för det. :P


Förövrigt eftersom att jag bara går hemma och dräller hela dagarna så har jag börjat spela Diablo efter m,ycket övertygande och lite frågande från min fina karl. :P (jag är inte svår övertalad då jag tyckte det såg så skoj ut)


 

För tillfället har jag kommit upp i level 31 och precis klarat NORMAL nivån.

Så nu ska jag äta lite och sen ska jag köra igårg med spelandet igen fast på nästa nivå då.. :D


hehe


(Ha kul på srf så har jag kul här hemma och kollar på bilderna ni facebookar ut.)

pussiluskan!


  

Av Jessica - 2 juni 2012 01:30

Nu va de ju sådär länge sedan igen jag skrev. ingen ordning alls.
Ja efter de där tandläkarbesöket har de inte alls varit bra,


SE UPP FÖR TYPE FEL! å särskrivningar! Men vem bryr sig???


Sjukdoms historia som fortgår.....


den 28 mars så fick jag sådan olidlig smärta i magen på jobbet så ja visste inte vart jag skulle ta vägen.

Pinade, verkligen kämpade igenom den sista timmen med smärta och sedan åkte jag hem, trodde helt allvarligt att jag skulle sprängas, fick sjukt svårt att andas och ja man kan nästan säga att det kändes som magsäcken vände sig ut och in... krampade igenom natten sen sean på morgonen den 29 mars blev e besök på sjukhuset. visade gallsten men dom trodde inte de va de först. kollade allt möjligt sen fick ja voltaren spruta i rumpan och fick åka hem. Dagen efter samma visa, upp på akuten en nya tester och en till spruta. Då va de plötsligt inte bra med så täta smärtor så dom skickade en remiss till kirurgen men de hände inte så mycket mer.

Hela den helgen är som ett blurrigt minne av läkarbesök prvtagning och mediciner. Helt galet.Sjukskrivning med..


I början på april hade jag sådan smärta igen och tog då diclofenac samt papaverin inget hjälpte fick dock så sjukt ont att jag kräktes gult snusk, kräktes och återigen trodde jag att de va slut med mig.
Men jag klarade mig phu.. :D och så fick jag morfinliknande preparat att ta istället

Den 14 april återigen hos läkare men denna gången en dr Ludwig. Han va liten kort och mycket snäll. Han tyckte inte alls de såg bra ut och så ska jag tillägga att dom inte tagit ett enda prov. Detta va endast besök för att förlänga sjukskrivningen.
Han kollade på mig och sa du mår inte ok va? jag sa nja då skulle ja vart på jobbet han skrattade med och med sin tyska brytning sa han. Du har gått ner mycket i vikt vet du vad jag ringer kirurgen.

Han ringde och poff poff poff fick jag tid då han tyckte de va farlig att gå ner 3kg ca.

den 19april va jag på information om operationen som jag fick tid den 30april.


30april fick jag skjuss till kirurgen och va steril tvättad med svindyr tvål. Ligger ombytt och förväntansfull inte ett dugg nervös. Läkaren kommer in tittar på mig och säger ÄR DU FÖRKYLD??  Ja lite svarade jag.. Sjuksköterska 1 kommer in tar tempen och tittar på mig när jag ligger med gråten i halsen. men lilla vännen du har ju feber.....

sjuksköterska 2 kommer in. så tar dom tempen 2gånger till... Jag är ledsen men du har fortfarande feber...
(som om att jag inte förstod de 5min tidigare)

Narkosläkaren kom in och förklarade att jag inte skulle bli opererad idag och så fixade dom en ny tid veckan efter.... JÄVLA SKIT!!!

Fick en äcklig ostmacka med paprika på och kaffe... (kan inte äta paprika) mackan va torr och dränkt i smör (kan inte äta fett)

Aja.. bara knalla hem. med ny tid den 8maj.

Men de va sista gången ja betalade för nu fick jag ju ett Fint FRIKORT!


helgen kom och ja fick svårt med andning och de gjorde sjukt ont...  Åkte till akuten på lördagen för att se va de va för fel om ja kanske fått någon reaktion på de jag medicinerat mig med.

Efter 4 timmar på en sjukhussäng va ja less, ja ville ju bara hem och se hockeyn. Tut pling och en timme till fick ja veta att jag hade lunginflamation och de blir förmodligen uppskjuten operation igen.. Pencilin i 12dagar och jaa ännu mer uppskjuten operation..


Nu den andra juni och massa anfall senare sitter jag här med förmodligen ett nytt anfall på gång men nu har jag tagit en supp (å ja de är äckligt att stoppa upp något men ja stoppar upp vad som helst för att slippa värken)

känner mig snurrig men ja är inte trött eftersom att jag vilar hela dagarna... Vila och vila fram till operationen som jag nu har tid den 14juni.


Jag har också hunnit med lite skoj fast jag varit försiktig och alltid redo med tabletter, suppar..

Bla.

Träffat Jenny F som jag bara träffat en gång sedan ja flyttade hem. Himla trevligt

Varit i söderhamn på återvändardagarna med Jenny F

Fyllt 26vårar (inte konstigt kroppen ballar ur)

varit på roadtripp till sundsvall med Jessica å far

Varit på Flamesfest på tranan med godingar

Umgåtts med dom som står mig nära

Varit på information om idiellt arbete i kvinnojouren Ringblomman Bollnäs/ovanåker

Börjat spela WOW lte smått (Magnus fel)

och så klart haft mysdagar med min Magnus   (utan honom hade jag inte klarat detta)


Nja nog om detta tjafs dags att spela lite WOW (pokemon) så man blir trött!  voff voff

Gnattis


Fick en version av Hårgalåten inspelad av Berra bus! funkar inte länken ja lagt ut klicka här





  

Ovido - Quiz & Flashcards