Alla inlägg under augusti 2011

Av Jessica - 20 augusti 2011 08:04

Har precis kommit hem ifrån jobbet, 10timmar kan verka himla lätt. Men ack ibland tar de verkligen på krafterna att arbeta inom vården. 

Jag älskar verkligen att hjälpa människor och se till att dom har det bra men om man slapp se dom sjuka och om dom ändå kunde slippa ha ont. Det skär i mitt lilla hjärta när någon lider. 


Nu är jag precis urladdad, mycket skratt på jobbet i natt har också hunnits med. Känns tråkigt att det kanske blir min allra sista natt på Karlslund på söndag. Huwa


Tydligen har han som delar ut reklam för uppgift att skämma hjärtat ur takt på mig varannan lördag. Himmel va rädd jag blir... IDIOT! Nästa gång ska ja banne mig skrämma skiten ur honom.. Mohahaha

Nu släpper jag det och siktar mot några timmars sömn innan det är dags att svira om och ha en super trevlig kväll på Bollnäs metal rules! Tjoho... 


Ser verkligen fram emot detta spektakel. Yeah yeah!! 


Här kommer en låt som de senaste veckorna verkigen har blivit ett signum.. :)


Ett extra STORT tack till Söta Marie som hjälpte mig att fylla på luft i däcken på cykeln, jävlar vilken skillnad de blev. Å vet ni vad nästa gång kan jag göra de själv! :D 


  

Av Jessica - 19 augusti 2011 05:14

Inte en enda uppdatering sedan midsommarhelgen de känns himla långt bort. Jag tänkte ge mig på ett hyfsat örsök att å med det viktigaste.. Det mest underhållande och de absolut mest minnesvärda. 

Jag ska ju inte skryta om mitt minne så sanningen är den att ja har kollat igenom endel bilder (Stulit de flesta från vänner och bekanta) 


1Juli

Som ni alla vet (ni som läst innan) så flyttade jag helgen efter midsommar till min egna lägenhet igen efter ett kort tag hos mor. 

Äntligen en egen säng, de va den enda bilden ja kunde få tag på från lägenheten. 

Har nu bott här i snart 2månader och ja måste säga att himmel va jag trivs, dock har jag ju inte fått ordning på saker och ting eftersom att jag ska få det omtapetserat men ack vilken hemma känsla! 


Ons den 6juli gav ja mig iväg på ett äventyr till västerås och käkade underbar mat bodde på ett mysigt hotell och bara njöt av att hitta tillbaka till mitt rätta jag. 

   

Älskar lugnet som kommer över mig när jag tänker tillbaka.


fre 15 Juli 

Off to the big city för häng och bus och lek med mina 2 vapendragare

                           

Jag tänker faktiskt låta bilderna tala för sig själv, de enda man behöver minnas rån denna resan för att minnas att allt va fantastiskt är Mhmmm och Ka-Kaa! 

En liten sammanfattning till er andra kan jag kanske bistå med. 

Anände myste och älskade livet, bodde i gamla stan åkte tunnelbana drack öl, fanta-rose och besökte skansen. Levde livet och skrattade medans kloten rullade våran väg och enbart njöt av att vara tillsammans i den stora staden och leka 7sorters apa! 

LOVE IT! <3 Carro å Berra <3


på natten kl 02.15 den 17 juli fick Gravido sin son. Och någon dag senare träffade jag lill plutten

     


Himlans söt unge, namnet Jesper klickade direkt. 

Han är så vacker att ögonen trillar ut, men va ska nu Gravido heta när hon inte längre behagade att vara det? O-gravido??? 


Åh nu börjar jessica bli trött.. Men dududuuuu duududuuu de kommer mera! 


Den 29 juli 

Hejsan hoppsan va ja hoppade i tiden men nu är vi snart i kapp. 

Rädis anlände för att ha en Hälsingehelg med mig..

Jag hade min inlyttningsfest och den må jag säga vart himla lyckad. Trevliga människor dök upp och ja hade det super mysigt! :D

Lördagen vankades de Bergviksmarknad och mys hos min mor och ja må säga att smörgåstårtan satt som en smäck i munnen. :D Karusellen va inget vidare men va gör e om 100år?

På söndagen blev de BÅTLIV med Släkt och vänner himla mycket mys, underbart väder och en redig fylla men inte fan badade ja i sjön för de.. 

         

'

Den sista bilden borde vara på måndagen men hela helgen är för mig aningen luddig.. :)

Hur som haver lev rädis kvar och helgen efter kom <3 Berra.

Dock jobbade jag ju hela helgen så jag fick lixom lov att adoptera bort dom under tiden. Har inte hört några klagomål från killarna ännu.. :D

Sen va det dags för Rädis att styra kosan till Falköping men Berra stannade kvar. :D

Eftersom att jag jobbar under alla andras semestrar så jobbade jag ganska mycket under hans visit i bollnäs men ja tror han fick nog efter superfyllan ja visade mig kunna få på lördagen. :D

MEn under veckan som gick hann vi ändå med lite Impala glid och veteranbilsträff i mo bygdegård. 


(Btw så va berra på en ytterst spännande björn jakts resa. )

            



Ett besök som va fantastiskt med lång efterfest och GENI spel med roliga svar och Gikt i stjärten, Drinkar och fyllebesök på olämplig plats. Men bra smygteknik.. hehe.. Fylla och skratt men om man sammanfattar de hela så förstår berra va jag menar... Du kommer för alltid vara klicken! <3 Tihii

Tyvärr så har jag faktiskt inte tillgång till fler bilder just nu men ja lovar de kommer!

<3 Underbart <3 (Falköpiiiiiing) hehe


Åh de nästan absolut bästa kan jag avsluta med.

kl 04.10 den 14 aug föddes hon, tjejen i mitt liv. Min guddotter. Ja kan knappt bärga mig tills jag får träffa henne, snuffsa på henne och kramas med henne! 

 


  VÄLKOMMEN TILL VÄRLDEN VACKRA BARN


 3755g och 51cm lång va denna vackra varelse när hon föddes! Alice <3


Om jag så ska lifta ner till ditt näste så ska jag hälsa på dig! 



Under tiden allt detta har hänt har jag jobbat och jobbat och haft det himla underbart på jobbet, trivs med natttjänst och älskar att ha något att göra i stället för att bara rulla tummarna! 

(ber om ursäkt för alla konstiga stavfel osv, de är inte mig de är fel på de är ni som inte fattar :P)


Nu ska ja krypa till kojs... kommer bli KUNG! 


  



  






  

Ovido - Quiz & Flashcards