Alla inlägg under januari 2012

Av Jessica - 26 januari 2012 22:29

Christian's comeback till livet! Stor eloge till honom. <3


  


Av Jessica - 25 januari 2012 09:07

Onsdagsmorgon och ledigt.


Igår jobbade jag kvällspass 11-20.15 Klant som jag va tappade ja bort mina nycklar. Dom kan ju faktiskt vara väldigt bra när man behöver komma in någonstans. :P

Vaknade halvt panikslagen i morse och ringde till jobbet, tjoho dom låg där . Lycka!!!


I alla fulla fall så bevittnade ja Kungälv - Bollnäs matchen via Elitrapport när tid fanns. Resultatet va olidligt spännande.

Satt på bussen och såg när klockan tickade på resultatet va 3-4 till bollnäs och telefonen hade inte världsbäst mottagning.

min 93 kändes som en evighet men tillslut stannade klockan och Giffarna hade tagit med sig 2p YEY Vinst!

Hopp och skutt hem med leende i hela ansiktet.


Leendet avtog ganska snabbt när ja insåg att mina älskade nycklar va borta. Tur ja sov hos min karl denna natten så ja fick ringa och be han kasta ut nyckel.


Men nu är dom återfunnen och i tryggt förvar. Klockan är kvart över nio och ja njuter till fullo av en GOOOOD kopp kaffe innan dagens måsten måste göras.


Tjollahopp

Här är en låt jag kan lyssna på 24/7 lika bra varjegång!

  

Av Jessica - 18 januari 2012 21:58

Alltså förlåt att ja inte bloggat, har väll tappat alla mina tappra läsare. Hoppas ingen har saknat mig för mycket.

Vet att min kära vän Berra säkerligen har saknat sin morgonlektyr. :D


Efter som ja inte bloggat på ett tag ska ja uppdatera er med de viktigaste.

OBS! De är en väldigt blandad kompott av Fröken Jessica!


Jag fick på papper att ja blev Gudmor en himla stor och fin ära. Fick också träffa Alice gudfar vilket visade sig vara en fantastisk människa. Perfekt för Alice!


Har varit på Bandy en hel del, mycket hemma matcher är avklarade. Vi ligger i skrivande stund 5a med en mindre match spelad än lagen som ligger ovanför.. Fantastiskt men just nu ser de inte lika bra ut med 3 förluster på rad och en serie bortamatcher kvar. Tummarna hålls för vårat älskade Bollnäs lik förbannat! På fredag är de hemmamatch mot Sirius, de ska väll gå vägen. :D


Ja just de jag har fått jobb, en provanställning på Teleperformance. 6mån heltid efter det om dom är nöjda med mig fortsättning och de är ju faktiskt helt underbart. ÄNTLIGEN kunna reda upp mitt liv och börja leva normalt.


I Dec, fastnade ja och blev kär, ja trodde helt ärligt de va kört för mig på den fronten men ack så fel jag hade, killen ja träffade visade sig vara alldeles alldeles underbar och jag är så gott som hel med honom.

Han är snäll på alla sätt och vis och verkligen en fantastisk människa. :D Han har en förmåga att få mig känna mig lugn och harmonisk.


Så en quick resume: JAG ÄR LYCKLIG!!!


Ända sedan ja bodde i falköping har ja inte mått helt ok, alla kanske inte vet att ja grät mig till sömns och önskade mig bort hela tiden. Tillslut fick ja nog och orkade inte mer. Saknade min familj och ville bara hem till mamma!

Flyttade för snart ett år sedan hem och livet har verkligen fått en vändning med endel bakslag men nu kan ja äntligen se ljuset i tunneln och känna mig glad. Att tillägga så saknar ja ihjäl mig efter alla i Falköping som va som min familj, de gör mig ont i hjärtat att vi inte längre kan sitta på lilla blå och ruttna i timtal och bara snacka skit.

Ja skulle kunna älta ihjäl mig men jag måste helt uppriktigt säga att utan dom hade ja inte varit den jag är i dag och ja har allt att tacka dom för.

Somliga tycker att ja rymde i från problemen när jag flyttade hem men ja hade ju inga problem, de är nästan ingen som vet den egentliga anledningen till att ja flyttade hem och ingen behöver veta mer än att ja mådde inte så himla bra.


Nu när ja hittat mig själv och börjat få ordning på mitt liv kan jag känna ett lugn komma över mig som en storm.

en storm som man inte kan jämnföra med någon annan. Jobbet har gjort mig glad. Magnus gör mig glad varje dag och jag kan vilken dag/tid som helst åka hem till min familj och krama om dom de gör mig ännu gladare. :D Gotta love it!


Här kommer den lite mer Galna sidan av mig och min tid sedan ja bloggade sist! HÅLL I HATTEN!

Fest jaaa å jaa!

De a en del festande på mig ett tag, men de som slår allt måste nog vara båtresan ja blev med bjuden på utav sickan.

Rock at sea 2011 fantastiskt.. Kan inte sluta förundras över hur i helvete vi orkade.

Klev på tåger i bollnäs kl 9.00 och iväg vi var.

8galna men alldeles fantastiska bollnäs bor. :D

Klev på båten i sthlm och ack så fel de blev när vi insåg att vi fick bo i källaren nära matförrådet kändes lite som om dom hade skyfflat undan oss där. Vi va 4 de andra 4 hade en större hytt. men men va gör de vi skulle ju bara sova i hytten..

HAHAHA sova va fan är de?

Vi hittade Mora nisse och blev hängandes på ute deck större delen av natten, mora nisse hade en kompis som helt allvarligt hette SUNE PINGVIN, hahaha vi sprang omkring på båten galet fulla snäppet slitnare än dom flesta och ropade efter Sune Pingvin. Folk måste ju trott att vi va påtända.

Hur som haver fick vi aldrig äran att träffa sune, vi gick ner till källaren på nedersta deck och skulle ta oss någon öl varpå Sicko hittar en tjej som bryter på finska. My kallade vi henne. Himla go och söt tjej! Inne i rökrummet där de för övrigt stank helvete tillbringade vi någon kanske några timmar tills vi insåg att vi inte har sovit ett skit och kl är redan 11.. Mohahaha..

Luktandes askkopp besökte ja hytten och tog mig en lur och en dusch sen va festen i full gång igen. Tjollahopp

Ja lite för rädd för mitt eget bästa höll mig till dom som verkade nyktast.. Galet rädd att missa avgång och inte hitta bussen hem. :D Sussie blev min ängel.

äl på bussen ringde ja Ida som befanns sig i Uppsala på bandymatch. 1min in i samtalet bleev de ett illvrål oh bollnäs gjorde mål... Paa paaa paaaa. 8 galna bollnäs bor blev snäppet galnare och jublade som tokar i bussen.. Partey, så for vi hemåt med snäppet kass mottagning följde vi matchen med spänning i bussen och vi raststoppet i 93min gjorde bollnäs vinst målet. Ännu mer Partey! D 

Väl i bollnäs igen sjukt mycket tröttare gick vi på resturangen och käka sen hem och somnade som en liten säl när ja egentligen hade bestämmt att möta folk på krogen. Att tillägga va kl 21.00 kanske på kvällen. Tjejen va tlööött tlöött! :P

Vaknade dagen efter med en första tanke, Leksing tills ja dör. ÅH SHIT ja har blivit hjärntvättad med Hockey hela resan. Tog en dusch och nu är de som bortblåst.


Sen har vi ju så klart en annan mycket galen fest.

Åkte med Bollnäs Flames till göteborg för att gå på bandy, matchen blev inställd. Så de blev ingen match

Eftersom att ja ändå va i falköpings krokar blev de en resa dit.

Sara kom också och vi satt till en början hos Martina vi 3 tjejer Drack lite och sedan vandrade vi till dagnys där hoffmeistro spela..

Minns inte alls mycket från krogen men har ett minne av att ja åker med Martina på efterfest i en bil. Ingen aning om vem som körde men tack för skjussen.

Hamnade likväl denna gång på efterfest med Martina och i samma hus som sist när samma band va på efterfest.

Dock va ja nog mer medveten om de denna gången men hur skulle ja kunna veta vilka som spelade i bandet egentligen. Satt å surra med en massa folk och dom va hel sköna verkligen.

En kille sa, alltså du och martina är ju hur gryma som helst. Ni bryr er inte om att vi är känd.

Jag tänkte. ÖH vadå känd... Satt väll som en fågelholk med. 

Hahahahahaha

Sen fatta ja ju.. (efter kanske 5min) Aha, Hoffmeistro igen...

Om de någonsin blir en till gång så ska ja försöka kolla när dom spelar dom va ju verkligen hur trevliga som helst. Kan väll ge dom en chans då. :D

pö pö pöööö

Fyllskalle jessica somnade i fosterställning hemma hos Tina och vaknade tokigt bakis.. :D

Första tanken va .... Öh va gjorde vi i går. Va vi ens ut?? Har ja ätit, VATTEN!

(förlåt alla ja träffade på dagnys om ja va otrevlig(de va inte ja de va alkoholen som tog över mig))


Aja de va de

Hoppas ni fick lite roligt att läsa.

lovar att hålla er mer uppdaterad så att nästa inlägg blir nog inte en hel novell.

Vem vet kanske kommer ett till redan i morgon Torsdag!


Sooo Long

Till er som inte unnar mig vara lycklig ett STORT FUCK YOU!

å till er andra massa kärlek!

  

Ovido - Quiz & Flashcards