Direktlänk till inlägg 6 juni 2011

Helgen v22

Av Jessica - 6 juni 2011 01:27

Hej hopp eftersom att jag alltid är lite seg med mina uppdateringar i bloggen tänkte jag överaska med en helgöversikt på min helg denna veckan redan idag.. Spännande visst? .. 


Fredagen...

va en helt ledig dag i från jobbet sedan jag i måndags började.. Vaknade klev upp och gjorde precis så lite som möjligt. Vid 15.00 tiden kom mamma och hämtade mig och vi åkte till Mormor som hade lagat middag till familjen, Paltbröd och fläsk.. Till mig och storesyster potatis och fläsk.. :)

Efter middagen åkte kläderna av och jag sprang ut i trädgården, Gick runt runt med gräsklipparen och insåg va roligt de va.. :) 

Så här kan de se ut när fröken hjälper mormor... :)

 



   

Systers barn aggerade fotograf vilket hon tyckte va väldigt roligt. hehe

Efter att ha sprungit ett par kilometer i hennes trädgård barfota insåg jag att det inte va en bra ide att klippa gräs utan skor, skrubba skrubba skrubba och fortfarande aningen grön om fötterna men de ska väl synas att man arbetat???

Sen vidare hem för att inte göra något.. Så himla skön fredag.. 

Avslutade den med en kopp varmchoklad under en filt i soffan.. 


Lördagen.. 

Vaknade i skaplig tid å solen lyste galet klart i från himlen, bara på med bikinin smörja in mig i cocosolja och lägga sig till rätta med en kopp kaffe och en härlig tantsnuskbok.. 

Mamma hade också lagt sig i solen så det blev inte så mycket läsa men himla mycket prat.. 

Sen va de dags att göra sig i ordning för kvällsjobb, 15-21.15 jobbade jag denna dagen och ja hade grymt skoj på jobbet, jobbade med världens trevligaste kollega och jag måste bara säga att jag stortrivs. 

Sen for jag hem och inväntade rastlösheten men den tycktes inte dyka upp i stället kom tröttheten som en fet käftsmäll.. 

Gick och la mig redan 00.20 TRÖTT tjej


Söndagen..

mamma kom in och väkte mig... Klockan visade 12 om jag inte minns fel, (vilket betyder att jag sovit i ca 11tim de behövdes nog) hon frågade om jag ville följa med till stugsund och dra strömming. Dock är jag ju sinnessjukt rädd för fiskar så jag frågade om ja fick ta med mig solstolen.. hehe.. 

Men Kent ville också följa med men han hade sitt barnbarn så jag erbjöd mig att passa honom i stället för att ligga och jäsa i solen.. 

(Solen som aldirg dök upp.. hehe)

   



Här är några av fiskarna, Lille söta lilleman och min söta systerdotter.

Lilleman ville inte somna han ville helst av allt vara hos morfar, så ja och kent tog en sväng med bilen och han somnade himla fort i min famn.. Så jag satt i bilen och myste i värmen medans de andra stod och kämpade med kylan för att få fisk.. (Kyla å kyla kanske man inte ska kalla det men det blåste ju men inte på mig) mohahaha.. Vem drog nitlotten??? INTE JAG! :)

Sen åkte vi hem grillade och käkade massa mat, folket hade fått mersmak av fisket och drog iväg igen....

Vilket betydde för mig.. ENSAM HEMMA! Vilken lycka, vilket lugn..

Så jag satt i min ensamhet och bara njöt av tillvaron i ett par timmar. Sen kom la familja hem igen, mamma rensade fisk och resterande for hem till sitt. Nu ligger mammsen och trynar och är klockan mycket och jag är lika trött.


Men denna helgen måste betyda att jag samlat massa vuxenpoäng, va dom nu ska vara bra för? Kan man byta dom mot lotter sen kanske? Eller kanske en extra bingobricka till Bilbingon? Eller det kanske ingår kaffe på mitt framtida syjuntemöte?

Man kanske får en Kenorad som bonus om man samlat tillräckligt många? :)

Ja vem fan vet, inte jag.. :)


Nu dags att påbörja en ny tantsnuskbok och känna tröttheten krypa över mig så jag sedan får min skönhetssömn innan en kväll på jobbet i morgon. (läs måndag 6juni)


NATTNATT (ni som redan sovit läs godmorgon)

  

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jessica - 30 april 2013 01:46

Nu ska ni få göra ett studiebesök i skallen på mig men först ska jag köra lite allmänt svammel..   Igår(söndag), i stort sett hela dagen utan smärtor utan speciella tankar bara va bortom mig själv, andades och mådde bra med fint sällskap. De va e...

Av Jessica - 23 april 2013 21:35

Idag har jag varit på läkarbesök igen, de är ju tur man är rik... Eller??! Läkaren skrev ut antidepresiv medicin jag tog 1 tablett igår håller på att dö av huvudvärk och illamående. Men de va mycket vanliga biverkningar sade han. Sen har han skick...

Av Jessica - 20 april 2013 17:05

Helt fucking jävla otroligt. Imorse när jag vaknade hade jag 0% smärta. Kickade igång dagen med kaffe och soyayogurt samt en cykeltur ner till stan för att fika med Jessica, käkade en tonfisksallad med nöje och dagen fortsatte fortfarande smärtfi. Va...

Av Jessica - 16 april 2013 01:44

Nu är det bokat och klart, fy så skönt det ska bli att komma iväg och bara vara borta ett tag. Komma iväg och njuta med gott sällskap och strandliv. Kommer ju inte direkt vantrivas på detta hotell. Jag och Fröken Zottele       (Bilderna är frå...

Av Jessica - 5 april 2013 03:06

Nu är det slut på att må dåligt, jag får tydligen aldrig komma till psykolog för att reda ut varför jag mår dåligt. Jag tror att allt kan ha med problemen i magen att göra. Jag kan inte äta utan att få smärtor, ja kan inte sova trots sömntabletter, j...

Ovido - Quiz & Flashcards